Fortsätt till huvudinnehåll

Innovationsguiden i 6 steg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det gör ont i hela kroppen

Lusten att skriva dagliga blogginlägg har fått sig en törn. Det som händer hos oss i Europa har krypt in under skinnet på mig. Jag får ont i bröstet utan att veta varför flera gånger och känner att tårarna skulle vilja komma ut. Vill egentligen ha alla mina nära och kära omkring mig nu så jag kunde krama dem, ge en klapp på kinden eller bara titta på dem. Det jag vaknade till idag var bara en stor tomhet och allt plingande på mobilen när Aftonbladet hade lagt ut det senaste. Det var ovanligt tyst vid frukostbordet, prasslandet från tidningen kändes som en rysning, vad skulle det stå på andra sidan, vill jag läsa det, orkar jag läsa det. Självklart kommer jag läsa det, självklart kommer jag reagera så gott jag kan. Vet att jag har vänner som är mycket oroliga för sina anhöriga som finns där det är mest oroligt just nu. Mina tankar finns hos dom. Känns futtigt att ta upp något annat idag. Kram till er alla via cyber, vi hörs

En veckas jobb väntar nu

Ja vad säger man, tre veckors ledighet är slut. En veckas jobb nu för att sedan vara ledig två veckor till. Att jag delade upp semestern har sina orsaker, men jag ångrar inte valet. Jag får tacka mina underbara samarbetsparter för att det fungerar så bra.  Jag vet vad jag ska syssla med denna vecka, almanackan var fulltecknad innan jag stängde av jobbdatorn. Lokaltidningen kan läsas grundligt vid frukostbordet, det gillar jag. Tyvärr har det hänt en del under ledigheten som jag måste ta tag i men så är det med mitt jobb.  Serien Criminal Minds (11 säsonger på Viaplay) har jag börjat kolla på under denna semester period. Har man tillgång till laptop, platta och smartphone går det att kolla när som helst och länge. Då kommer jag osökt in på mitt dilemma - att jag vänder på dygnet så fort jag får några dagar ledigt. Frukost när andra tar sin förmiddags fika, lägga sig när andra sovit några timmar redan, då är det uppfriskande när barnbarn kommer och ser till att aktiviteter sker på dagt