Fortsätt till huvudinnehåll

Mitt i veckan spaning

Vet inte riktigt vad jag fick rubriken ifrån men den får stå kvar, hihi.

Förra veckans jobb innehöll många olika aktiviteter. Det är väl det som är tjusningen med mitt jobb.
Har ingen avsikt att bli för privat här men fick till mig en uppdatering hur en vän just nu mår och det gjorde mig ledsen. Tänk vad livet kan ändra sig fort. Jag har ganska många år levt med den vetskapen men det blir i alla fall obehagligt när det känns som en kraftigt käftsmäll  dyker på en.

Jag har varit socionom i drygt 30 år och aldrig ångrat mig........nä aldrig. Det jag får till mig,  om inte varje dag så varje vecka gör mig stolt över mitt yrkesval. Jag träffade en person förra veckan som efter 1,5 timme sade att hen verkligen var glad att hen fick möjlighet att träffa mig och ville fortsätta efter min semester. Ärendet kom inte den vanliga vägen utan mötet blev av pga den goda kontakten och partnerskap som byggts upp mellan min verksamhet och polismyndigheten. Jag har alltid sagt att målgruppen till Stödcenter den ändras utifrån de behov som finns bland barn och unga inom kommunen. Hur länge betraktas man som ung? Ja det beror ju liksom på vad saken gäller inom myndighets Sverige. Jag är stolt så länge mina kunskaper kan vara någon till hjälp oavsett om personen är 7 år eller 28 år.

I helgen har det varit fetivalstämning i Eskilstuna. Son och barnbarn tog mig med till tivoli gatan under fredagen. Det fanns hur mycket som helst att göra. Bästa betyget efter en sådan kväll är när barnbarnet somnar tämligen ovaggat

I lördags kom jag då äntligen iväg på Prideparaden i Stockholm. Vilken härlig stämning under de 2 timmar och 40 minuter det tog att ta sig från start till mål. Jag hade satt på mig mina walkingskor och bra strumpor men ack vad ont jag hade i fötter och vader när jag väl satte mig på tåget hem igen. Tack min kära familj som tog mig med. Ni som sett bilder på fb vet att jag gick ihop med Falk-bärgning i Stockholm. Vi delade bla ut ballonger och reflexer till barn under vägen och maskoten gjorde succé.

Jag kom upp ur sängen på söndagen utan några som helst problem. Stegräknaren hade visat på drygt 14000 steg under paraden så det blev ett + i kanten. Liiite ont i benen ska erkännas att jag hade men efter gofikat hos barnbarnet för att fira att det nu står siffran 7 på födelsekortet var jag nöjd.

Jag avslutar detta inlägg med att citera Katarina Wennstam från hennes kommentar på facebook angående Anders Borg: "Det finns inte kvinnohatframkallande ämnen i alkohol. det finns ingen relation med hur mycket du jobbar och huruvida du slänger fram ditt kön och ofredar människor. Antingen har du det i dig eller inte".


Ha en fortsatt bra vecka/KRAM





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det gör ont i hela kroppen

Lusten att skriva dagliga blogginlägg har fått sig en törn. Det som händer hos oss i Europa har krypt in under skinnet på mig. Jag får ont i bröstet utan att veta varför flera gånger och känner att tårarna skulle vilja komma ut. Vill egentligen ha alla mina nära och kära omkring mig nu så jag kunde krama dem, ge en klapp på kinden eller bara titta på dem. Det jag vaknade till idag var bara en stor tomhet och allt plingande på mobilen när Aftonbladet hade lagt ut det senaste. Det var ovanligt tyst vid frukostbordet, prasslandet från tidningen kändes som en rysning, vad skulle det stå på andra sidan, vill jag läsa det, orkar jag läsa det. Självklart kommer jag läsa det, självklart kommer jag reagera så gott jag kan. Vet att jag har vänner som är mycket oroliga för sina anhöriga som finns där det är mest oroligt just nu. Mina tankar finns hos dom. Känns futtigt att ta upp något annat idag. Kram till er alla via cyber, vi hörs

Innovationsguiden i 6 steg

Att läsa är att resa

Jag går snart in i vecka tre på semestern som jag delat upp för att kunna njuta av den svenska sommaren så mycket som möjligt. Som rubriken skvallrar har jag läst mycket. Att få slänga sig på sängen när som och avverka några sidor, det är semester för mig det. Med åren märker jag att jag kan njuta av att inte göra någonting. Pressen, stressen att fara land och rike bara för att man är ledig har jag lagt bakom mig.  En sak ska erkännas, jag har väl tänkt lite på hösten och vad som komma skall inom min verksamhet. Har haft förmånen att träffa nya och gamla bekantskaper under våren och sommaren som sporrar mig till en utveckling jag tror kan gynna min målgrupp. Det är väl här bloggen kommer in. Tänkte låta Facebook vara för detta ändamål och använda bloggen till det istället. Det jag tar med mig från denna semesterperiod med värme i hjärtat är de två dagar jag umgicks med barnbarnet. Att få följa henne och hennes upptåg gör mig lycklig. Jag hoppas innerligt att jag kan få vara den farm